روابط عمومی الکترونیک

این وبلاگ مربوط به درس روابط عمومی الکترونیک میباشد. امیدوارم که مطالب مورد قبول واقع شود.

روابط عمومی الکترونیک

این وبلاگ مربوط به درس روابط عمومی الکترونیک میباشد. امیدوارم که مطالب مورد قبول واقع شود.

خبر وبلاگhttp://nooshinmohammadian.blogsky.com/1395/03/29/post-2/%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D9%88%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF




هواپیمای مصری همچون گلوله‌ای آتشین سقوط کرد
داعش مسئولیت را قبول کرد

یک فروند هواپیمای مصری از نوع ایرباس 320 که صبح روز پنجشنبه با 66 سرنشین از پاریس به مقصد قاهره به پرواز درآمده بود، به طور اسرارآمیزی در حریم هوایی مصر از صحنه رادار ناپدید شد و ساعتی بعد مقامهای مصری اعلام کردند که این هواپیما هنگام پرواز در ارتفاع 37 هزارپایی سقوط کرده و تمامی سرنشینان آن کشته شده اند. سرنشینان این هواپیما 10 خدمه پرواز و 56 مسافر بوده‌اند که 15 نفرشان فرانسوی، یک نفر بریتانیایی، یک نفر کانادایی و 39 نفرشان هم مصری شناسایی شده‌اند.

پیش از ظهر دیروز برخی از شبکه‌های خبری اعلام کردند: «تاکنون تیم‌های جستجوگر در آبهای یونان 2 شیء شناور را یافته‌اند که به نظر می‌رسد جزو قطعات هواپیما است.» هر چند برخی مقام‌های مصری این موضوع را تکذیب کردند و مدعی شدند لاشه‌های کشف شده متعلق به هواپیمای مصری نیست. با وجود حدس و گمان‌های مختلفی که تا ظهر دیروز عنوان می‌شد، وزیر حمل و نقل هوایی مصر هم اعلام کرد احتمال سقوط هواپیمای ناپدید شده بر اثر حمله تروریستی، گمانه زنی جدی کارشناسان است و برخی رسانه ها از جمله خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کردند «داعش» مسؤولیت حمله تروریستی به هواپیمای مصری را پذیرفته است. این گروه اعلام کرده اند بمب دست ساز را در قوطی آب معدنی جاسازی کرده بودند. سی ان ان نیز به نقل از یک مقام امنیتی امریکایی، انفجار یک بمب را علت سقوط هواپیما معرفی کرد

 

در اکتبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۵)، یک هواپیمای مسافربری روسی با ۲۲۴ سرنشین اندکی پس از برخاستن از فرودگاه قاهره در بازگشت به روسیه، سقوط کرد. بعدا مقامات روسیه و مصر تایید کردند که علت سقوط این هواپیما، انفجار بمبی بوده که اسلامگرایان افراطی در هواپیما جاسازی کرده بودند.

همچنین، در ماه مارس سال جاری، یک فروند هواپیمای مسافربری مصری با ۵۴ مسافر و شش خدمه در مسیر پرواز داخلی از اسکندریه به قاهره ربوده و به قبرس برده شد. بعدا فرد رباینده، که انگیزه شخصی داشت، خود را تسلیم ماموران کرد و به مصر بازگردانده شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.